KONTEMPLÁCIA 10 SEFÍR CEZ PLAMEŇ

Podľa niektorých diel (Zohar, Šekel ha-kodeš…) bola meditácia nad plameňom veľmi odporúčaná a pravdepodobne aj obľúbená.  Kontempláciou všetkých častí plameňa sa kabalisti napájali na 10 sefír, kontemplujúc jednu za druhou a spájajúc fyzický svet s tým duchovným, lebo len tak môžu na seba pôsobiť počiatok a koniec (Sefer Jecira), tj. fyzické a duchovné, ako knôt a plameň.  Plameň často kabala spája s ľudským duchom podľa toraického príkladu(Prísl. 20.27 “…ľudský duch je svetlom od Boha”). No a knôt je hmotný svet.

Knôt samotný teda pri kontemplácii zastupuje hmotný svet. Modrý plameň v jeho bezprostrednej blízkosti zodpovedá sefire Malchut. Žltý plameň okolo neho je 6 nižších sefír. Plameň nad týmto žltým , ktorý sa dá len ťažko rozoznať a jeho teplota je najvyššia (prejdite prstom cez plameň a nepopálite sa. Dajte ruku len do bezprostrednej blízkosti plameňa a ucítite veľké teplo, ktoré vás môže pri troche nepozornosti aj zraniť) je Bina. Svetlo vyžarované do okolia je Chochma a pojem plameňa ako takého zodpovedá sefire Keter.

Kontemplácia navodzuje stav prepojenosti, akúsi jednotu, ktorú človek poníma vo svojej existencii, kedy spája ducha s hmotou. Lebo telo bez ducha by bolo mŕtve a duch bez hmoty by nemal žiadne skúsenosti, nepoznal by dobro ani zlo, lebo ako bolo už spomenuté v článku  O ANJELOCH, zlo a dobro môže existovať vedľa seba len v hmotnom svete.

-chanele-

 

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: